Ferien del 4: Paris

onsdag 17. august 2016

Fjerde dagen i Paris dro dro vi inn til Paris sentrum. Og første besøket på turen var naturhistorisk museum som August har villet besøke siden vi ikke rakk det i fjor.

Og grunnen: Alle de kule skjelettene her inne. Og rare dyr og kroppsdeler på glass.

Svær hval..

Og i 2. etg fant vi høydepunktene: Dinosaur-skjelettene.

Og siden alt er på Fransk så ble det mye google her inne.

Jeg vil holde en stor knapp på naturhistorisk museum i London fremfor Paris. Alt er på fransk, og det er nok mer pedagogisk og spennende oppbygd i London. Men ungene syns det var skikkelig spennende selv om vi bare besøke en del av museumet. Hører at andre deler er bra.

Ellers så vandret vi mye rundt i Paris, spiste litt mat og is før vi tok toget tilbake til hotellet.

Vi hadde ikke så veldig bra vær, men det regnet iallefall ikke. Og dagen etter vi var i sentrum så var jo Frankrikes nasjonaldag så det var mye forberedelser i sentrum.

Aller siste dagen i Paris tok vi toget til Val d`Europe Shopping Center hvor ungene fikk brukt litt feriepenger. Vi fikk også besøk Vallée Village merke outlet - men her var det jo relativt stive priser selv på outlet-prise så det ble ikke handlet noe der.

På kvelden, etter en kjip opplevelse med transportselskapet, så kom vi oss på flyplassen. Og akkurat da vi satt oss på flyet mot Danmark fikk vi det første meldingene om terroren i Nice som pågikk. Det var forferdelig og det ble mange tanker der og da og når vi kom til København sent på natten.